הפרשות לפנסיה​

זכות המגיעה לכל עובד

במסגרת זכויות הפנסיה על כל עובד וגם על כל מעסיק לדעת, כי על פי חוק מגיעות זכויות לפנסיה לכל עובד. זכותו של כל עובד היא, שהוא רשאי לקבל במקום העבודה שלו פנסיה שחובה להעניק לו, וזוהי פנסיה מינימאלית שנקבעה על פי חוק במשק בכדי להבטיח לכל עובד שכיר במשק קבלה של תשלומי פנסיה כאשר הוא מגיע לגיל הפרישה. זהו מהלך חוקי חשוב בהובלת ההסתדרות לפני מספר שנים, כאשר הושג הסכם חשוב בו לכל עובד מגיעה פנסיית חובה, כך שלא יהיו יותר עובדים במדינה בעיקר עובדים זמניים, שלא יהיו זכאים לקבל הפקדות של כספי פנסיה והפרשות לפנסיה.

הפרשות לפנסיה להגיע בכבוד לגיל הפרישה

עד להחלתו של חוק זה בנושא זכויות פנסיה, למעל ארבעים אחוז מכלל העובדים במשק לא הייתה כלל זכאות להפקדות של חיסכון לפנסיה, כך נוצר מצב מקשה בו עובדים רבים מצאו את עצמם בגיל הפנסיה ללא שום אמצעים להתקיים בכבוד באופן הבסיסי ביותר.

הפרשה לפנסיה חשיבות החוק

שינוי חשוב זה של הפרשות לפנסיה על ידי המעסיק חולל תמורה משמעותית וחשובה, וכך עלו מאז כל ההפקדות המופרשות לפנסיה של העובדים ואף עלו באופן מתמיד בשיעורי האחוזים, וכן נכללו גם כמעט בכל הסכם קיבוצי שנערך בין ארגונים לעובדים. למעשה על פי חוק זכויות הפנסיה המעביד זכאי לשיעור הפקדה בסך המגיע כמעט לעשרים אחוזים של פנסיה המופרשת משכרו עם מרכיבי פיצויים ותגמולים. ההסכמים החדשים בנושאי זכויות פנסיה יצרו בשורה חדשה במשק, כאשר סכום הפרישה אף יגדל בעוד כמה אחוזים וישפר בצורה משמעותית מאד את החיסכון הפנסיוני של כל עובד בהבדל של כמה אלפי שקלים. כל הפירוט של אחוזי הפנסיה המגיעים לכל עובד מפורטים בהתאם בחוקים. למעשה כל עובד שכיר במשק ללא קשר לסוג המשרה שלו ולהסכם העבודה שלו, זכאי לקבל את כל דמי ההפרשה לפנסיה הקבועים בחוק. כך למעשה כל העובדים נכללים בהסכם חשוב זה החל ממהנדסים ורואי חשבון ועד לפועלים זוטרים, עובדים במלונות ומלצרים בבתי קפה. הזכויות הללו תפקידן לאפשר לכל עובד קיום בכבוד עם הגעתו לתקופת הפנסיה בצורה הראויה והמכובדת ביותר, וכן לאפשר לו קיום כלכלי נאות.